الگوهای قیمتی در فارکس چیست؟ 📈الگوهای قیمتی مهم در بازار سهام و تحلیل تکنیکال

معرفی الگوهای قیمتی در فارکس – آشنایی با الگو در چارت قیمتی!

 

یکی از رایج‌ ترین و جذاب‌ ترین روش‌های معاملاتی و ترید در بازار اسکالپ فارکس، استفاده از الگوهای قیمتی است. الگوهای قیمتی در فارکس در واقع معرف مدل سازی خاصی از روند تغییرات قیمت در گذشته این بازار هستند.

تحلیل گران با بررسی دائمی نمودار قیمت جفت ارزها در بازار فارکس، به الگوهایی می ‌رسند که دائماً در حال تکرار در نمودار قیمت هستند و از این الگوهای فارکس، می‌توان برای پیش‌ بینی آینده قیمت استفاده کرد.

بنابراین مفهوم الگوی قیمتی در فارکس، در واقع ایده پردازی از گذشته بازار و استفاده از این ایده ها برای پیش‌ بینی آینده قیمت است.

معرفی الگوهای قیمتی در فارکساستراتژی فارکس سیگنال فارکس اندیکاتورهای فارکس
معرفی الگوهای قیمتی در فارکس

 

مزایا و معایب تحلیل تکنیکال بر اساس الگوهای قیمتی

الگوهای قیمتی در فارکس
مزیت ‌ها معایب
تکرار زیاد بر روی نمودار قیمت

امکان استفاده برای تحلیل قیمت تمام جفت ارزها

مورد استفاده توسط اغلب تریدرها

امکان معامله ‌گری کاملاً ساده و بدون چالش

شانس موفقیت بالا

بالا بودن حد ضرر معاملاتی در الگوهای قیمتی

عدم امکان ورود چابک و سریع به معاملات

جا ماندن از برخی از فرصت‌ ها و نداشتن نقطه ورود مناسب

معرفی و بررسی بهترین الگوهای قیمتی در فارکس

 

 

1#: الگوی پرچم

الگوی پرچم یکی از پر تکرار ترین الگوهای قیمتی در فارکس است، که اتفاقاً قدرت معاملاتی بسیار بالایی هم داشته و می ‌توان از آن برای ترید بر روی جفت ارزهای مختلف، استفاده کرد.

این الگو شبیه به یک پرچم است، که روند اصلی نقش میله پرچم را به عهده داشته و اصلاح قیمتی برعکس روند اصلی، در نقش پرچم ظاهر می ‌شود. اگر پرچم را مانند یک کانال در نظر بگیریم، در صورت شکسته شدن این کانال امکان ورود به معامله و ترید در فارکس، وجود خواهد داشت.

به صورت معمول حد سود الگوی پرچم به اندازه میله آن خواهد بود؛ اما در تکنیکال پیشرفته از حمایت ‌ها و مقاومت‌ های نزدیک به محل ورود، برای تعیین حد سود معامله استفاده می‌ نمایند.

معرفی الگوهای کلاسیک پرایس اکشن الگوی پرایس اکشن الگوهای فارکس
الگوی پرچم

 

2#: الگوی کنج

الگوی کنج از آن دسته از الگوهای قیمتی است، که هم به عنوان الگوی ادامه دهنده روند و هم به عنوان، الگوی معکوس کننده روند می ‌توان روی آن حساب کرد.

کنج بر روی نمودار قیمت دقیقاً شبیه به یک مثلث ظاهر می ‌شود؛ با این تفاوت که اضلاع این الگو از نظر شیب دقیقاً مشابه با یکدیگر هستند. انتظار ما از الگوی کنج این است که، شکستی بر خلاف روند داخل کنج برای ما ایجاد نماید.

پس اگر با یک کنج صعودی روبرو هستیم، انتظار ما شکست از پایین و امکان ورود به معامله فروش خواهد بود و در صورتی که با یک کنج نزولی روبرو باشیم، انتظار ما شکست از بالا و ورود به یک معامله خرید خواهد بود.

معرفی الگوهای کلاسیک پرایس اکشن الگوی پرایس اکشن الگوهای فارکس
الگوی کنج

 

3#: الگوی سقف دوگانه/کف دوگانه

یکی از پر تکرار ترین الگوهای قیمتی در فارکس، که می‌توان از آن برای ترید با قدرت بسیار بالا هم استفاده کرد، الگوی دو قلو کف یا دو قلو سقف است.

در صورتی که قیمت در یک روند صعودی تشکیل یک دو قلو سقف بدهد و یا در یک روند نزولی تشکیل یک دو قلو کف بدهد، نشانه قدرتمندی برای معکوس شدن روند به وجود آمده و این الگو می‌تواند، قدرت زیادی به عنوان یک الگوی معکوس کننده روند داشته باشد.

اگر خط گردن الگوی دو قلو سقف و دو قلو کف را ترسیم کرده و منتظر بمانید که قیمت این خط گردن را بشکند، امکان ورود به معامله در جهت شکست خط گردن برای شما وجود خواهد داشت.

همچنین، برای بالاتر بردن اطمینان معاملاتی خود می ‌توانید منتظر بمانید، که قیمت بعد از شکست به خط گردن پولبک بزند و در پولبک وارد شود.

آشنایی با الگوهای فارکس الگوهای فارکس الگوی بازگشتی الگوی کنج نزولی
الگوی سقف دوگانه/کف دوگانه

 

4#: الگوی مثلث صعودی

الگوی مثلث صعودی، شامل یک خط افقی در ضلع بالا و یک خط مورب با شیب مثبت در ضلع پایین است. هرچند این الگو می‌تواند در نقش الگوی معکوس کننده روند هم عمل کند، اما انتظار اصلی ما از الگوی مثلث صعودی ایجاد یک روند صعودی خواهد بود.

بنابراین، باید منتظر بمانیم که ضلع بالای مثلث شکسته شده و سپس، برای ترید در بازار فارکس اقدام کنیم.

 

معرفی الگوهای قیمتی در فارکساستراتژی فارکس سیگنال فارکس اندیکاتورهای فارکس
الگوی مثلث صعودی

 

5#: الگوی مثلث نزولی

الگوی مثلث نزولی، از نظر شکل ظاهری دقیقاً نقطه مقابل الگوی مثلث صعودی است و از آن، برای ورود به معاملات فروش استفاده می‌ شود.

دقت کنید که شکستن الگوی مثلث نزولی در خلاف جهت مورد انتظار، به هیچ وجه سیگنال قدرتمندی برای ورود به معامله خرید نیست و بهتر است، با این الگو تنها برای ورود به معاملات فروش، اقدام کنید.

ریسک ورود به معاملات خرید، با الگوی مثلث نزولی بسیار زیاد خواهد بود و احتمال ورود به ضرر در این شرایط، برای شما وجود دارد.

 

6#: الگوی سر و شانه

اگر در یک روند صعودی شاهد الگویی شبیه به سر و دو شانه در اطراف آن بودید، یک نشانه قدرتمند برای تغییر روند صعودی به نزولی ایجاد شده و باید خود را برای ورود به معامله فروش آماده کنید.

همچنین، اگر چنین الگویی به صورت برعکس در یک روند نزولی تشکیل شود، شما باید آماده ورود به معامله خرید باشید. بنابراین الگوی سر و شانه و سر و شانه برعکس را، می‌ توانیم یک الگوی معکوس کننده روند در نظر بگیریم.

در صورتی که خط گردن الگوی سر و شانه شکسته شود، امکان ورود به معامله برای تریدر فراهم آمده است. حد سود معمول الگوی سر و شانه در معاملات بازار فارکس، به اندازه فاصله انتهای سر تا محل شکست است.

اما همچنان می‌توان، از حمایت ‌ها و مقاومت ‌های پیش رو برای تعیین حد سود و تارگت قیمتی این روش معاملاتی، استفاده کرد.

آشنایی با الگوهای فارکس الگوهای فارکس الگوی بازگشتی الگوی کنج نزولی
الگوی سر و شانه

 

 

سوالات متداول

❓الگوی قیمت در فارکس چیست؟

الگوهایی که شبیه اشکال هندسی بوده و با تجزیه و تحلیل و آنالیز گذشته بازار به دست آمده ‌اند و از آنها می‌توان برای پیش‌ بینی آینده بازار استفاده کرد.

❓آیا الگوهای قیمت در فارکس کاربرد معاملاتی دارند؟

بله از الگوهای قیمت در معاملات بازار فارکس می‌توان برای ترید مستقیم استفاده کرد.

❓قدرت الگوهای هندسی قیمت در معاملات فارکس چقدر است؟

در حال حاضر در روش‌های بسیار مدرن استراتژی ‌های معاملاتی قدرتمندتری را نسبت به الگوهای قیمتی شاهد هستیم، اما به هر حال این الگوها نیز قدرت مناسبی برای تحلیل بازار فارکس دارند.


درج نظر