چطور در آلپاری معامله کنیم؟ 📌راهنمای تخصصی معامله گران فارکس برای Alpari

چگونه باید در آلپاری معامله کنیم؟ – هر آنچه باید از ترید در آلپاری بدانید!

 

ترید در بروکر آلپاری، همچون دیگر بروکر های فارکس، نیازمند یک درک ابتدایی از بازارهای مالی و نحوه انجام معاملات است. پیش از آغاز، باید با دایره لغات و اصول اولیه معاملاتی، مانند “پیپ”، “لات”، “اسپرد” و “اهرم” آشنا شوید.

سپس، با استفاده از اطلاعاتی که در حساب معاملاتی تان دارید، وارد پلتفرم معاملاتی مورد نظرتان شوید. در پلتفرم معاملاتی، باید با نحوه تنظیم سفارش های خرید و فروش، تحلیل گری بازار به وسیله ابزارهای تکنیکی و گرافیکی و همچنین، به کارگیری استراتژی های فارکس آشنا شوید.

علاوه بر این، برای ترید در آلپاری، باید حساب دمو یا حقیقی مورد نظرتان را، بر اساس شرایط معاملاتی و اهدافتان انتخاب کرده باشید. به عنوان مثال، حساب های ECN، برای افرادی که دنبال اسپردهای کم و اجرای سریع معاملات هستند، مناسب است.

در حالی که حساب های استاندارد، ممکن است برای معامله گران تازه کار بهتر باشد؛ که نیاز به محدوده ای گسترده تر از اندازه سفارش ها دارند.

 

حساب ای سی ان آلپاری - حساب ecn آلپاری چیست - شرایط حساب ecn آلپاری

چگونه در آلپاری معامله کنیم
هر آنچه باید از ترید در آلپاری بدانید!

 

گام های لازم برای ترید در آلپاری

چگونه در آلپاری معامله کنیم؟
افتتاح حساب لینک ثبت نام در بروکر آلپاری
نحوه افتتاح حساب کاربری و حساب معاملاتی نحوه اتصال حساب به متاتریدر
احراز هویت مراحل شارژ و برداشت

 

گام #1: ثبت نام، احراز هویت و افتتاح حساب معاملاتی در بروکر آلپاری

با تهیه یک حساب کاربری در آلپاری از طریق ثبت نام آلپاری، شما نه تنها قادر به معاملات فارکس خواهید بود، بلکه می توانید در بازارهای دیگر، نظیر فلزات گرانبها، انرژی ها و شاخص های بورسی نیز، فعالیت داشته باشید.

این بروکر، انواع مختلفی از حساب ها را، ارائه می دهد تا تمامی سطوح از تریدرها، از تازه کار تا حرفه ای، بتوانند نیازهای تجاری خود را برآورده سازند.

ثبت نام در وب سایت

  1. وب سایت رسمی آلپاری را باز کنید: از طریق مرورگر خود، به وب سایت رسمی آلپاری به آدرس www.alpariforexfa.org مراجعه کنید.
  2. گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید: بر روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید، که معمولا در گوشه بالا سمت راست یا چپ صفحه قرار دارد.
  3. جزئیات شخصی تان را وارد کنید: فرم ثبت نام آنلاین را، با جزئیات دقیق خود «شامل نام کامل، آدرس ایمیل و شماره تلفن»؛ تکمیل کنید.
  4. تأیید ایمیل: پس از ثبت نام، یک ایمیل تأیید به آدرس ایمیل شما فرستاده می شود. برای تأیید حساب تان، روی لینک موجود در ایمیل کلیک کنید.

حساب ای سی ان آلپاری - حساب ecn آلپاری چیست - شرایط حساب ecn آلپاری

افتتاح حساب معاملاتی

  1. ورود به حساب کاربری: با استفاده از اطلاعاتی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید، به حساب خود وارد شوید.
  2. انتخاب نوع حساب: بعد از ورود به حساب، گزینه “افتتاح حساب جدید” موجود است. شما می توانید، نوع حسابی که مایل به افتتاح آن هستید را، انتخاب کنید. آلپاری از حساب هایی مانند «حساب معاملاتی استاندارد و ECN» پشتیبانی می کند.
  3. تکمیل جزئیات بیشتر: در این مرحله، نیاز به وارد کردن اطلاعات بیشتری مانند، پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 یا 5 و ارز پایه حساب؛ می باشد.
  4. بارگذاری مدارک: برای تأیید هویت و آدرس خود، نیاز است تا مدارک مربوطه را، بارگذاری کنید. این مدارک ممکن است، شامل کپی گذرنامه، کارت شناسایی یا قبض های آب، برق باشد.

تأیید و فعال سازی حساب و شارژ آن

  1. انتظار برای تأیید: پس از بارگذاری مدارک، کارشناسان آلپاری حساب شما را، بررسی می کنند. این فرآیند ممکن است، چند روز کاری طول بکشد.
  2. واریز وجه: پس از تأیید هویت، وارد بخش “واریز و برداشت” شوید و با استفاده از یکی از روش های پرداخت، وجه خود را به حساب معاملاتی تان واریز کنید.

با رعایت این مراحل، شما می توانید به آسانی و با اطمینان در بروکر آلپاری، ثبت نام کرده و حساب معاملاتی خود را، افتتاح کنید. به خاطر داشته باشید که، درک کامل شرایط و قوانین بروکر، انتخاب درست نوع حساب و بهره مندی از آموزش های ارائه شده، توسط آلپاری، می تواند به شما در مسیر معامله گری کمک کند.

 

گام #2: راهنمای اتصال آلپاری به متاتریدر

برای اتصال حساب آلپاری به پلتفرم متاتریدر آلپاری (MetaTrader)، شما باید مراحل زیر را دنبال کنید.

نصب متاتریدر

  1. دانلود متاتریدر: به وب سایت آلپاری بروید و نسخه مورد نظر متاتریدر 4 یا 5 را دانلود کنید.
  2. نصب برنامه: فایل دانلود شده را اجرا کرده و روی ‘Next’ کلیک کنید تا پروسه نصب شروع شود.
نصب متاتریدر
نصب پلتفرم متاتریدر

 

اتصال حساب آلپاری به متاتریدر

  • اجرای متاتریدر: پس از نصب، برنامه متاتریدر را باز کنید.
  • یافتن سرور آلپاری: در فهرست سرورها، سرور مربوط به آلپاری را پیدا کنید (ممکن است لازم باشد، از لیست کشوی پایین نام سرور پیدا کنید؛ یا نام سرور را به صورت دستی وارد نمایید).
  • ورود به حساب: از اطلاعات حساب کاربری که هنگام افتتاح حساب معاملاتی، از طریق ایمیل دریافت کردید، برای ورود استفاده نمایید.
اتصال حساب آلپاری به متاتریدر
اتصال حساب آلپاری به متاتریدر

 

گام #3: واریز و برداشت در آلپاری به چه صورت است؟!

واریز و برداشت از بروکر آلپاری در بروکرهای آنلاین فارکس [مانند آلپاری]، خصوصیاتی دارد که بر اساس سیاست های شرکت، محدوده جغرافیایی کاربر و ابزار مالی مورد استفاده او، تعیین می شوند. دانستن جزئیات این فرآیندها، برای هر تریدری حیاتی است.

چرا که می تواند، بر تصمیم گیری ها، مدیریت سرمایه و البته برنامه ریزی های مالی تریدر، تأثیر بگذارد. در نتیجه، آشنایی با مراحل و نکات کلیدی مربوط به واریز و برداشت از حساب های معاملاتی در آلپاری، بخش جدایی ناپذیری از مدیریت حرفه ای معاملات، به شمار می آید.

واریز وجه

  • انتخاب روش پرداخت: آلپاری، روش های متنوعی برای واریز وجه ارائه می دهد؛ شامل انتقال بانکی، کارت های اعتباری/بدهی، و سیستم های پرداخت الکترونیک.
  • فراخوانی صفحه واریز وجه: پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت آلپاری، به بخش “واریز وجه” مراجعه کنید.
  • تکمیل جزئیات: مبلغ مورد نظر برای واریز و جزئیات دیگر را، وارد کنید. ممکن است لازم باشد، اطلاعات بیشتری بسته به روش پرداخت مورد نظر، ارائه دهید.
  • پیگیری وضعیت: پس از انجام واریز، وضعیت پرداخت را در بخش “تاریخچه تراکنش ها” پیگیری کنید.
انتفال وجه به بروکر آلپاری
واریز وجه در بروکر آلپاری

 

برداشت وجه

  • دسترسی به بخش برداشت: به بخش مدیریت حساب، در وب سایت آلپاری بروید و گزینه “برداشت وجه” را انتخاب کنید.
  • انتخاب روش برداشت: روش مورد نظر برای برداشت را، از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.
  • وارد کردن اطلاعات: مبلغ برداشت و سایر اطلاعات خواسته شده را، تکمیل کنید.
  • تأیید برداشت وجه: مراحل تأیید هویت، ممکن است لازم باشد برای برخی از روش های برداشت، تکرار شود؛ تا از امنیت دارایی های شما، اطمینان حاصل شود.
  • بررسی شرایط: هر روش پرداخت ممکن است، دارای حداقل و حداکثر مبلغ برداشت، هزینه ها و زمان انجام تراکنش خاص خود باشد.

 

حساب ای سی ان آلپاری - حساب ecn آلپاری چیست - شرایط حساب ecn آلپاری

نکات مهم معامله در آلپاری که باید بدانید!

  • آشنایی با شرایط معاملاتی: قبل از شروع معامله، شرایط معاملاتی آلپاری، (مانند اسپردها، کمیسیون ها و حداقل مبالغ) را بدانید. مطالعه سیاست ها و شرایط بروکر، به شما کمک می کند، تا بهترین تصمیمات معاملاتی را بگیرید و از هزینه های غیر منتظره، جلوگیری کنید.
  • مدیریت ریسک و سرمایه: تعیین استراتژی های مدیریت ریسک، مانند تعیین حد ضرر (Stop Loss) و حد سود (Take Profit). با استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک، می توانید از سرمایه خود در برابر نوسانات ناگهانی بازار، محافظت کنید.
  • برنامه ریزی معاملاتی: داشتن یک برنامه معاملاتی از پیش تعیین شده و انضباط در پیروی از آن. این کار، به جلوگیری از تصمیم گیری های هیجانی و عاطفی کمک کرده و تریدر را، از ضرر های زیاد مصون نگه می دارد.
  • آموزش مستمر: اهمیت دادن به آموزش مداوم و به روز رسانی دانش در مورد بازارها. بازارهای مالی، مرتباً تغییر می کنند و معامله گران باید، دائماً یاد بگیرند تا بتوانند، استراتژی های معاملاتی خود را تطبیق دهند.
  • استفاده از تحلیل های فنی و بنیادی: ترکیب این دو نوع تحلیل، برای دستیابی به دیدگاه کامل تری از بازارها. با استفاده از تحلیل فنی می توانید، نقاط ورود و خروج به معامله را، شناسایی کنید. در حالی که تحلیل بنیادی، به شما کمک می کند، تصویر بزرگ تری از عوامل مؤثر بر ارزش یک دارایی، داشته باشید.
  • احتیاط در استفاده از اهرم: دقت در انتخاب سطح اهرم، مناسب با توجه به سطح تحمل ریسک خود. اهرم می تواند، هم بر سود و هم بر زیان شما تأثیر بگذارد؛ بنابراین انتخاب درست سطح اهرم استراتژی اساسی است.

 

آموزش معامله در متاتریدر آلپاری

  1. آشنایی با رابط کاربری: با قسمت های مختلف متاتریدر، از جمله نمودارها، ابزارهای تکنیکال و پنجره های معاملاتی آشنا شوید.
  2. باز و بستن معاملات: از طریق کلیک روی “حساب معاملاتی” یا استفاده از F9، می توانید معاملات جدیدی باز یا بسته کنید.
  3. تنظیم دستورات: یاد بگیرید چگونه دستوراتی مثل حد ضرر Stop Loss و بهره وری Take Profit را، برای مدیریت ریسک تنظیم کنید.
  4. تجزیه و تحلیل بازار: نمودارها و شاخص های فنی را، به کار بگیرید؛ تا تجزیه و تحلیل دقیق تری، از بازار داشته باشید و بر اساس آن ها، سیگنال های معاملاتی پیدا کنید.
  5. استراتژی های معاملاتی: با مطالعه و آموزش، استراتژی های معاملاتی مختلف را، یاد بگیرید و آن ها را، بر اساس شرایط بازار و رویکرد شخصی خود، تطبیق دهید.

به خاطر داشته باشید که، معامله در بازارهای مالی، همیشه با ریسک همراه است و مهم است که، قبل از تصمیم گیری های مالی، آموزش های لازم را ببینید و در صورت نیاز، از مشاوران مالی کمک بگیرید.

 

نظر نویسنده اف ایکس ماکسی درباره معامله در آلپاری

در مجموع، می توان گفت که، معامله در بروکر آنلاین آلپاری، فرایندی چند مرحله ای و البته پیچیده است. به همین خاطر، نیازمند آموزش و یادگیری فراوان می باشد. اما با پیروی از راهنمای ارائه شده در این مقاله، می توانید چگونه در آلپاری معامله کنیم را، به خوبی فرا بگیرید.

در گام نخست، لازم است تا با مفاهیم پایه ای معاملات ارز دیجیتال و فارکس آشنا شوید. سپس می توانید، اقدام به افتتاح حساب معاملاتی کرده و آلپاری را، به پلتفرم متاتریدر متصل کنید. در نهایت، با تسلط بر تکنیک های تحلیل بنیادی و تکنیکال، اجرای استراتژی های مناسب معاملاتی، امکان پذیر خواهد بود.

 

سیگنال فارکس

سوالات متداول

❓آیا نیاز است حتماً از پلتفرم MT4 یا MT5 استفاده کنم؟

خیر، استفاده از پلتفرم های MT4 و MT5 الزامی نیست و شما می توانید از پلتفرم معاملاتی داخل سایت آلپاری نیز استفاده کنید. اما پلتفرم های متاتریدر امکانات بیشتری دارند.

❓چقدر سرمایه اولیه نیاز است تا بتوان شروع به معامله کرد؟

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب در آلپاری، 100$ است. البته هرچه مبلغ اولیه بیشتر باشد، معامله گری راحت تر خواهد بود.

❓آیا می توان پول به صورت فیزیکی واریز کرد؟

خیر، واریز و برداشت وجه در آلپاری صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه های آنلاین امکان پذیر است.

❓چه مدارکی برای احراز هویت لازم هستند؟

مدارک مورد نیاز، شامل کپی گذرنامه، کارت شناسایی ملی و یکی از قبض های آب، برق، گاز می باشد.

❓آیا ارائه خدمات آلپاری در ایران محدودیت دارد؟

خیر، با اینکه آلپاری در ایران به صورت مستقیم خدمات ارائه نمی دهد، اما ارائه سرویس به شهروندان ایرانی دارای محدودیت نمی باشد.


درج نظر